tirsdag den 29. januar 2013

Min nye brugte rok

Idag har jeg været ude og handle.
Fandt en fin brugt rok i den blå avis igår, som bare råbte på at komme hjem til mig.
Fik talt med ejer og aftalt afhentning idag.

Fin, fin rok og der fulgte en masse tilbehør med
+ en hel del uld i flere afskygninger. Her imellem noget silkeflor ( tror jeg det hedder )


Meget, meget positiv oplevelse var det, at hente denne rok hjem.
Mange tak for god behandling XXXXX og kaffe.

Kunne jo ikke dy mig.....

Måtte da lige prøve den af i noget af det kartede grå uld, som var med.
Ved ikke hvilken uld det er.

Det bliver stadig tvundet liiiige hårdt nok, men dette er trods alt mere jævnt.



Vi *Disser* stadig, RockMamma og jeg, men vi skal nok blive dus.
Det afhænger jo helt af min åbenhed overfor alt det nye, hun bringer med sig.

Når vi bliver Dus, får hun et andet kaldenavn, for der er selvfølgelig ikke
meget *rokkeri* i denne fine kunnen, hun nu skal hjælpe mig med at lære.

MEN, MEN.... nu sidder begge mine skuldre oppe om ørene,
så det er sengetid for *RockMamma*
og hyggetid for Mosekonen i selskab med en kop kaffe
+ hækletøj, som er et langtidsprojekt i form af endnu et tæppe.


Rigtig rigtig god aften derude.

7 kommentarer:

  1. Tillykke med nyerhvervelsen. Sikke en udfordring du står overfor, det er spændende. God fornøjelse:)

    SvarSlet
  2. Gratulerer! Dette blir morsomt. Snart kan du strikke av garn du har spunnet selv!

    Ha en strålende onsdag! Her blir det nok en tur ut på ski, flott vær, nysnø og 8 minusgrader. Perfekt. Og strikkekafe i kveld.

    Klem fra Norge

    SvarSlet
  3. Tillykke med nyanskaffelsen. Den ser ud til at være ret så fin. Ubrugt ? En anden verden åbner sig når du hen ad vejen kommer til at strikke og hækle med garn du selv har spundet. Spændende :o)

    En dejlig aften til dig :o)

    SvarSlet
  4. Tak skal i have.
    Ja, hun er en brugt lille dame, men meget velholdt af sin alder.
    Men pyhhh, hvor synes jeg det er svært at spinde pænt jævnt.

    SvarSlet
  5. Uh sådan et spændende projekt du er i gang med og sikken en fin rok du fik fingrene i. Det er altid rart at kaste sig ud i nye og sjove og spændende ting. Man lære så meget undervejs og får en skøn tilfredsstillelse når tingene lykkes.
    Knuz fra Lina

    SvarSlet
  6. Tillykke med den lille ny :)
    Hvor må det være spændende, det kan være at det ender med vi kan købe garn fra dig?
    Glæder mig til at se dit tæppe når du når enden - dejlige farver :)

    SvarSlet
  7. Zette - strikketing14.02.2013, 13.08

    Ashford enkeltsnorsrok. Herligt legetøj.
    Jeg har selv en af slagsen.
    Skal du bruge reservedele til den, så kan du trygt henvende dig hos Skytten-danmark.dk
    De forhandler ashford.
    En god regel er, at man smører sin rok for hver 6. arbejdstime. Symaskineolie er fin. Vaseline og andre sjove olier ødelægger den bare.
    Har du lyst til at købe spindefibre i DK, kan jeg anbefale Mohairgeder.dk , Garngalleriet, Uldportalen eller Vævestuen Oppfeldt.
    I England er der World of wool.
    Dit garn ser ret fint ud. Flot!

    SvarSlet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.